فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
سرویس: اجتماعی ، تاریخ: ۲۰/آبان/۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰ ، شناسه خبر: ۱۹۰۲۷۸

صنایع دستی مشکلات و راهکارهای تولید در صنایع دستی/۴

زنگ خطر تغییر شغل هنرمندان صنایع دستی/نمی‌توانیم هم تولیدکننده باشیم هم بازاریاب

خبرگزاری تسنیم: یک تولیدکننده صنایع دستی گفت: با روند موجود که حمایت از تولید محصولات صنایع دستی از سوی دولت بسیار کمرنگ است خطر تغییرشغل هنرمندان صنایع دستی بسیار مشهود است.

عبدالله خامه‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه شاید تولیدکننده‌های صنایع دستی خوبی باشیم اما عرضه‌کننده خوبی نیستیم اظهار داشت: نمی توانیم هم تولیدکننده باشیم هم عرضه‌کننده چرا که عرضه محصولات صنایع دستی و بازاریابی آن علم خاص خود را می‌طلبد و ما هم چنین علمی را نداریم از طرف دیگر باید تفاوتی میان فردی که کارگاه تولیدی دارد و فردی که به صورت تفننی در خانه تولید می‌کند وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: باید در نقاط و منطقه‌های مختلف تهران و شهرستان‌های دیگر نمایشگاه‌های دوره‌ای برپا کنند و هر ماه یکی از غرفه‌های آن نمایشگاه را در اختیار هنرمندان تولیدکننده قرار دهند تا آنها هم بتوانند برای عرضه محصولات خود اقدام کنند. در این حوزه باید نمایشگاه‌های بیشتری برگزار کرد، شهرداری در گذشته چنین کارهایی را انجام می‌داد اما دیگر به آن گستردگی کار نمی‌کند.

این تولیدکننده صنایع دستی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این حوزه، مشکل جا و مکان برای تولید است که راهکار آن این است که می‌توانند سوله‌های بزرگی برای کارگاه های تولیدی را در نظر بگیرند و به تولیدکنندگان اجاره بدهند، الان چین همین کار را کرده است و از تولیدات کشورش حمایت می‌کند.

خامه‌چی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود برای تولیدکنندگان صنایع دستی این است که آنها به شغل‌های دیگر روی می‌آورند تصریح کرد: چرا باید در میدان امام اصفهان و خیابان ویلای تهران که معدن صنایع دستی هستند محصولات چینی با تعداد بالا دیده شود؟، اگر صنایع دستی حمایت شود و تولیدکننده تامین باشد اجناس باکیفیتی تولید خواهد شد که زبانزد جهانی باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از حمایت‌هایی که در حوزه تولید وجود داشت این بود که مصالح مصرفی و ابزارالات را هر سالب هنرمندان با قیمت‌های پایین می‌دادند اما متأسفانه در حال حاضر دیگر چنین حمایتی را نمی‌بینیم، صنایع دستی اگر حمایت شود، همه‌اش ارزش افزوده است و سود خوبی را برای کشور می‌تواند به همراه داشته باشد در حالی که الان حقوق یک کارگر ساختمان از درآمد ماهانه هنرمندان صنایع دستی هم بیشتر است.

انتهای پیام/



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.